5 porad jak wybrać firmę pozycjonującą

5 porad jak wybrać firmę pozycjonującą

Każda firma która stoi przed wyborem firmy której powierzy opiekę nad poprawą swoich wyników ma nie lada dylemat.

Konkurencji nie brakuje, firmy z zewnątrz nie różnią się aż tak ofertą jak i cenami. Detal często tkwi zatem w szczegółach których na pierwszy rzut nie widać. Aby ułatwić Państwu wybór przedstawiamy 5 porad które go ułatwią:

1) Wnikliwie przeczytaj umowę

Wśród firm pozycjonujących nie brakuje różnych trików które uwarunkowują okres trwania umowy wynikami, stosują długie okresy wypowiedzenia czy automatyczne przedłużenie umowy na kolejny długi okres. Dobrze dopytaj i zweryfikuj w umowie czy jest tak jak uzgadnialiście na początku.

2) Sposób raportowania

Nie brakuje na rynku firm które zamiast raportować niezależnym systemem pozycje stosują autorskie (często chałupnicze) metody. Współpracuj tylko z tymi którzy podają dzienne wyniki – nie średnie tygodniowe, czy miesięczne – to ściema! Dlaczego? Średnie wyniki nie uwzględniają tzw. Google bounce (zwanego też Google dance) – który powoduje, że Twoja strona jest w wynikach wyszukiwania np. co drugi dzień.

3) Zdefiniuj co będziesz rozliczać

Realne, raportowane wyniki wyszukiwania, kliknięcia czy np. katalogowanie? Sposób rozumienia „pozycjonowania” jest identyczny ale różne są metody i stosowania go jak i różne sposoby rozliczeniowe. Jest to ważne bowiem wiele osób daje się nabrać na ilości kliknięć. Jeżeli firma obiecuje Tobie np.1000 kliknięć miesięcznie uciekaj od niej. Nie znaczy to oczywiście, że wejść na stronę nie będzie tylko, że będzie je robić robot. Polecamy wybrać firmę która albo rozlicza się za efekt, albo zapewnia stałą, systematyczną pracę miesięczna (drugi wariant powinien być tańszym).

4) Nie wierz w dobrych wujków z Grupona ani z Allegro

Pamiętaj, że algorytm Google jest nieznany, zatem niemożliwe jest, gdy ktoś gwarantuję Tobie osiągnięcie danych miejsc w krótkim czasie. Poza tym pozycjonerzy nie znają działań i budżetów konkurencji zatem nie mają prawa też wiedzieć czy ta ich nie wyścignie i jak to wpłynie na Google? Jedyne co można zagwarantować to określony zakres działań.

5) Kto będzie optymalizować stronę?

Jednym (jak nie głównym) kluczem do sukcesu jest prawidłowo technicznie i treściowo zrobiona witryna. Jest szereg czynników które podczas tworzenia powinny być uwzględnione. Jeżeli podczas tworzenia nie zostały uwzględnione – późniejsze modyfikacje będą bardzo czasochłonne i nie rzadko wymagają specjalistycznej wiedzy. Sprawdź wcześniej czy firma pozycjonująca posiada sztab programistów którzy będą gotowi zająć się Twoją stroną tak aby jej nie popsuć!

superuser